Unforgettable South Africa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ramona Overdijk - WaarBenJij.nu Unforgettable South Africa - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ramona Overdijk - WaarBenJij.nu

Unforgettable South Africa

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg Ramona

07 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

IN HET NEDERLANDS, ENGISH BELOW

Het begint met wilde plannen, je oriënteert je, je zet door, je koopt vliegtickets, het lijkt ver weg en voor je het weet ben je in Port Elizabeth, Zuid Afrika. Vanaf dat moment vliegt de tijd.

Lieve mensen, ik ga het kort houden.

Op het vliegveld van Port Elizabeth zijn wat tranen gelaten, van heel veel geluk en een beetje verdriet omdat we het land met leuke mensen achterlaten en het voortaan even met herinneringen moeten doen. Onze twee beste vriendinnetjes Tessa en Kaija brachten ons naar het vliegveld, daar kwamen nog vrienden uit PE bij en dat maakten ons afscheid geweldig.

Want lieve volgers zoals jullie misschien konden lezen in de blogs: wij hebben een GEWELDIGE tijd gehad in dit prachtige land, onvergetelijk, vol mooie momenten die nooit vergeten zullen worden en met mensen… die nooit vergeten worden.

De reis terug was vrolijk. We konden nu genieten van de mooie tijd en uitkijken naar het weerzien van onze vrienden en familie.
Afgelopen week was druk. Er kwamen vrienden overgevlogen uit Engeland, Duitsland en Schotland, ontmoet in Zuid-Afrika, en kwamen allemaal naar mijn verlate 21ste verjaardag/welkom feest. We zagen elkaar voor het eerst in winterkleren, met mutsen en in een ander land, maar nog altijd was het één groot feest om samen te zijn.

Trots ben ik op Selke en op mijzelf, dat wij naast heel veel plezier en met hard werkende uurtjes onze afstudeerstage hebben afgesloten. Selke en ik waren een echt team, we hadden vooral veel plezier, hielden elkaar scherp, hielpen elkaar en waren er altijd voor elkaar. Sel, bedankt topper!

Ik ben gelukkig met al mijn vrienden en familie. De vrienden die er waren in Zuid-Afrika, maar ook de vrienden en familie die mij meteen weer helemaal thuis lieten voelen alsof ik nooit was weggeweest.
Bedankt voor alle positieve reacties op mijn blog, ook die waren top!

Vandaag ben ik weer naar school geweest. Van de Engelse taal naar een minor Gebarentaal. Omschakelen en weer nieuwe mensen leren kennen. Het dagelijkse leven is weer begonnen, maar voor altijd kijk ik terug op een onvergetelijke tijd in Zuid-Afrika. En ja, ik kon het niet laten om aan al mijn nieuwe klasgenoten als eerste te vertellen dat ik net terug was uit Zuid-Afrika.

Tenslotte lieve volgers: SELKE EN IK HEBBEN ONZE SCRIPTIE GEWOON GEHAALD MET EEN 7.2!!! Dit was eigenlijk waarvoor we naar Zuid-Afrika gingen, maar wij kregen zoveel meer...

BEDANKT ALLEMAAL!


ENGLISH:

It starts with some random plans, you’re orientating, you push yourself, you buy flightickets, it seems so far away and before you know you’re in Port Elizabeth, South Africa. From that moment on times flies.

Dear all, I’ll keep it brief this time.

At the airport in Port Elizabeth were some tears, from a lot of happiness and from a little bit of sadness because we were leaving our beloved South Africa with all the nice people that we’ve met. What remains are the good memories. Our two best friends Tessa and Kaija brought us to the airport, where some of our local friends from PE showed up and that made our goodbye awesome.

Because dear readers, I think you could read it in our blogs: We had an AWESOME time in this beautiful country, unforgettable, full of beautiful moments that we will never forget and full of people…. we will never forget.

The trip back to the Netherlands was full of happiness. We were enjoying all the memories from SA and we were looking forward to see our family and friends again.

Last week was really a busy one. Friends who I’ve met in South Africa were flying over from England, Germany and Scotland. They came over visit the Netherlands and to celebrate my late 21st birthday party. Although we saw each other this time in winter clothes with beanies, it was still one big party to be together.

I am proud of Selke and myself, we had to work late hours but with a lot of fun, to finish our research paper. Sel and I were a great team, we had so much fun, corrected each other, helped each other and we were always there for each other. Sel, you are the best!

I am happy with all my friends and family. The friends who were there in South Africa, but also the friends at home who directly made me feel home again, like I had never left for 5 months. Thanks for the positive responses on my blog, they were great!

I have been to school today. From the English language to Sign language. Just a switch and making new friends again. Daily life started again, but I will always remember my stay in South Africa. And yes, of course, I told all my new classmates about my South Africa experience. I had to talk about it.

And last but not least: SELKE AND I JUST FINISHED OUR RESEARCH PAPER WITH A 7.2. This was the reason to go to South Africa, but we got so much more……

THANK YOU ALL!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ramona

Actief sinds 01 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1259
Totaal aantal bezoekers 5998

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: